Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Stężyca

Logo - Urząd Gminy Stężyca
JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Zastępca Wójta Gminy Stężyca
Adres komórki
Plac Senatorski 1, 08-540 Stężyca
Telefon
081 8663069
Fax
081 8663067
Email


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Zastępca Wójta Gminy Stężyca
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Godziny przyjęć: 7:30 - 15:30

Obowiązki:

Do zadań Zastępcy Wójta Gminy należy

1.1. Nadzór i koordynacja działań podejmowanych w celu realizacji zadań gminy w zakresie gospodarki komunalnej w tym:

a) koordynowanie realizacji zadań statutowych Gminnego Zakładu Komunalnego,

b) nadzór nad obsługą i eksploatacją sieci wodno - kanalizacyjnej, sieci wodociągowej i stacjami uzdatniania wody,

c) realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie środowiska oraz zadań wynikających z przyjętych dokumentów programowych z zakresu ochrony środowiska i nadzór nad podejmowanymi przedsięwzięciami z zakresu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Stężyca,

d) prowadzenie ewidencji właścicieli zobowiązanych do składania deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

e) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

f) przygotowywanie decyzji administracyjnych, określających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w razie niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji,

g) przygotowywanie decyzji administracyjnych, określających wysokość zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami w razie stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie uiścił opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uiścił ją w wysokości niższej od nałożonej,

h) księgowanie operacji na kartach kontowych opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

i) analiza stanu kont podatków w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

j) przestrzeganie obowiązku dokonywania systematycznej kontroli terminowości zapłaty opłaty zagospodarowanie odpadami komunalnymi,

k) w przypadku zwłoki w zapłacie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi podejmowanie czynności zmierzających do wszczęcia postępowania egzekucyjnego, przez wystawianie upomnienia, po bezskutecznym upływie terminu określonego w tym upomnieniu, wystawianie tytułów wykonawczych,

l) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,

m) przygotowywanie wymaganych prawem informacji i sprawozdań finansowych dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi m/ bilansowanie kont i uzgadnianie wpływów ze Skarbnikiem Gminy,

n)       rozliczanie inkasentów należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz sporządzanie list do wypłaty za inkaso,

o) prowadzenie postępowania administracyjnego dotyczącego wymierzania kar pieniężnych za naruszenie przepisów o odpadach.

2. Sprawowanie bieżącego nadzoru nad realizacją zadań gminy w zakresie:

a) funkcjonowania szkół i przedszkoli,

b) pomocy społecznej,

c) kultury, sportu i turystyki,

d) ochrony zdrowia.

3. Koordynowanie działań i współpracy z instytucjami kultury, klubami sportowymi i innymi organizacjami społecznymi gminy w tym nadzorowanie organizacji gminnych imprez kulturalno -sportowych

4. Organizowanie współdziałania z sołectwami oraz jednostkami organizacyjnymi gminy.

5. Nadzorowanie spraw dotyczących obsługi informatycznej urzędu oraz informatyzacji urzędu

6. Administrowanie oświatą w pełnym zakresie w tym:

a) wykonywanie zadań wynikających z ustawy - Karta Nauczyciela,

b) współpraca z dyrektorami szkół i przedszkoli oraz z referatem oświaty.

7. Nadzór merytoryczny nad opracowaniem dokumentów strategicznych dot. polityki społecznej i rozwoju gminy

8. Nadzór nad przygotowywaniem i prowadzeniem narodowych spisów powszechnych

9. Zapewnienie sprawnego funkcjonowania i warunków działania urzędu oraz nadzór w tym zakresie nad działalnością referatów i samodzielnych stanowisk pracy,

  1. Wykonywanie na podstawie odrębnego upoważnienia innych zadań gminy zastrzeżonych do kompetencji wójta
  2. Wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia wójta.

Status prawny Pani jako pracownika z powołania regulują:

-  ustawa z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych / Dz.U. Nr 21 poz.124 z późn. zm./ oraz przepisy wykonawcze,

-  ustawa z dnia 17 maja 1990 r. o podziale zadań i kompetencji określonych w ustawach szczególnych pomiędzy organy gminy a organy administracji rządowej oraz o zmianie niektórych ustaw / Dz.U. Nr 34, poz. 198/.

III.Wykonując zadania określone niniejszym zakresem czynności winna Pani kierować się postanowieniami:

- ustawy z dnia z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych /Dz.U. Nr 21, poz. 124 z późn. zm./

- ustawy z dnia 17 maja 1990 r. o podziale zadań i kompetencji / Dz.U. Nr 133, poz..883 z późn. zm./.

- ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych Dz.U.Nr 133, poz. 883 z późn. zm./

- Kodeksu postępowania administracyjnego i inne ustawy i przepisy


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Busz Tomasz
Data wytworzenia informacji:
2014-12-18
Osoba wprowadzająca informację:
Busz Tomasz
Dodano do BIP dnia:
2014-12-18