Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Stężyca zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony www.ugstezyca.bip.lubelskie.pl.
Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Tomasz Gorzkowski — mejlowo sekretarz@stezyca.eurzad.eu lub telefonicznie 818663069.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępnycyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.
Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać:
- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
- wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo;
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.
W przypadku gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia on osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, wskazanych w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, osoba ta ma prawo do złożenia do podmiotu publicznego skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej stosuje się przepisy działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Otoczenie budynku
Trasa dojścia do budynku:
- dostęp do głównego wejścia bezpośrednio z ulicy Senatorskiej, brak szczególnych
oznaczeń w nawierzchni umożliwiających identyfikację osobom
z niepełnosprawnością wzrokową
- dostęp z ogólnej przestrzeni parkingu zlokalizowanego na działce zajmowanej przez
budynek chodnikiem wzdłuż budynku (trasa przez parking, potencjalne kolizje z
ruchem pojazdów)
- dostęp ze stanowiska postojowego dedykowanego niepełnosprawnym
zlokalizowanego w przestrzeni ogólnego parkingu – brak wydzielonej strefy pieszej,
brak linii prowadzących w nawierzchniach chodnika prowadzącego do wejścia z
przestrzeni parkingu
Wyposażenie na trasie dojścia:
- brak dodatkowych elementów umożliwiających ewentualne przywołanie pomocy
Oznaczenia i tablice informacyjne:
- w pobliżu głównego wejścia tablica informacyjna (dokumenty prezentowane za szybą
na wysokości ca 150cm, utrudniona widoczność dla osób na wózku inwalidzkim)
Oświetlenie:
- ogólne oświetlenie uliczne oraz obiektowe iluminacja górna strefy wejściowej (oświetlenie zmierzchowe)
Szczególne uwagi w zakresie stanowiska dla osób niepełnosprawnych:
- miejsce postojowe do parkowania podłużnego, oznakowanie poziome barwne
Strefa wejściowa
Główne wejście do budynku:
- wyłącznie wejście po stopniach, rekomendowane uzupełnienie elementów antypoślizgowych oraz lekkiej stalowej pochylni dla wózków (wzdłuż elewacji;
- elementy antypoślizgowe u szczytu i u podstawy schodów kontrastowe i dobrze widoczne, np. w kolorze żółtym)
Przedsionek, drzwi wejściowe i wewnętrzne:
- wycieraczka w wejściu może powodować zakleszczenie, rekomendowana wymiana na wycieraczkę systemową zlicowaną z górną rzędną spocznika.
Oświetlenie:
- zewnętrzne zmierzchowe, wewnętrzne ogólne (sterowanie z instalacji ogólnej).
Sygnalizacja do przywołania pomocy.- sygnał dźwiękowy (dzwonek) usytuowany przy drzwiach wejściowychKomunikacja pionowa i pozioma
Recepcja (punkt informacyjny przy wejściu): w budynku uzasadnione jest wykorzystanie sygnału dźwiękowego przy wejściu dla kontaktu z sekretariatem lub dedykowanym stanowiskiem w budynkuPrzestrzenie ogólnodostępne i korytarze:
- budynek istniejący kilkudziesięcioletni, kilkukrotnie remontowany i modernizowany w różnych częściach, brak jednorodnych rzędnych poszczególnych kondygnacji
– stopnie ograniczają możliwość swobodnego (autonomicznego) poruszania się;
- brak windy / dźwigu osobowego; uwaga: ze względu na niewielkie gabaryty budynku brak praktycznej możliwości budowy szybu w bryle, brak bezpośredniego uzasadnienia dla instalowania windy w sytuacji gdy możliwe jest zapewnienie bezpiecznego wjazdu z zewnątrz na poziom parteru (dobudowa pochylni niewymagająca uzyskiwania decyzji pozwolenia na budowę).
Oznaczenia i tablice informacyjne:
-tablica informacyjna rozmieszczenia pomieszczeń
Oświetlenie:
- w całości budynku oświetlenie uruchamiane ręcznie (natężenie oświetlenia
wynikające z parametrów opraw; w przypadku wymiany poszczególnych punktów
świetlnych konieczne stosowanie opraw o identycznej specyfikacji co do natężenia oraz barwy światła).
Dostępność usług i funkcji
Brak toalety dla osób z niepełnosprawnościami:
Materiały wykończeniowe oraz detale
- ze względu na fakt, iż prace remontowe przeprowadzano w różnych zakresach i różnych terminach powoduje różnicami w rzędnych styku wykończeń (posadzki); w przypadku nowych robót należy uwzględnić demontaż warstw istniejących dla uzyskania jednorodnych rzędnych wykończeń (eliminując listwy i progi)
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Brak dostępności tłumacza polskiego języka migowego PJM
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Strony podmiotowe posiadają następujące ułatwienia:
-
podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
-
możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
-
możliwość zwiększenia interlinii oraz odstępów pomiędzy literami
-
mapa strony
-
focus wokół elementów nawigacyjnych