Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Stężyca

Logo - Urząd Gminy Stężyca

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Urząd Gminy Stężyca (Plac Senatorski 1, 08-540 Stężyca, tel: 081 866-30-38, fax: 081 866-30-57, email: sekretariat@stezyca.eurzad.eu lub epuap: 7yxosx321d), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Urząd Gminy Stężyca.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: .

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-23.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Andrzej Wąsik, e-mail: sekretariat@stezyca.eurzad.eu. Można także zadzwonić na numer telefonu 818663069. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona podmiotowa BIP jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • informacje zamieszczone w formie załączników nie są dostępne cyfrowo w całości ponieważ pochodzą od podmiotów zewnętrznych i zostały przekazane do publikacji wyłącznie w postaci papierowej wymagającej przetworzenia do postaci elektronicznej (skany); przykładem takich informacji są oświadczenia majątkowe, zawiadomienia o prowadzonych robotach geodezyjnych czy obwieszczenia o postępowaniach administracyjnych prowadzonych na podstawie przepisów Prawa wodnego; na podstronie, na której znajdują się ww. załączniki opisany jest alternatywny sposób dostępu do dokumentów,

  • niektóre informacje zamieszczone w formie artykułów lub załączników nie są dostępne cyfrowo w całości ponieważ zostały opublikowane przed dniem wejścia w życie wyżej wskazanej ustawy.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-24. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.
Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać:
- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
- wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo;
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.
W przypadku gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia on osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, wskazanych w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, osoba ta ma prawo do złożenia do podmiotu publicznego skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej stosuje się przepisy działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Otoczenie budynku
Trasa dojścia do budynku:
- dostęp do głównego wejścia bezpośrednio z ulicy Senatorskiej, brak szczególnych
oznaczeń w nawierzchni umożliwiających identyfikację osobom 
z niepełnosprawnością wzrokową 
- dostęp z ogólnej przestrzeni parkingu zlokalizowanego na działce zajmowanej przez
budynek chodnikiem wzdłuż budynku (trasa przez parking, potencjalne kolizje z
ruchem pojazdów)
- dostęp ze stanowiska postojowego dedykowanego niepełnosprawnym
zlokalizowanego w przestrzeni ogólnego parkingu – brak wydzielonej strefy pieszej,
brak linii prowadzących w nawierzchniach chodnika prowadzącego do wejścia z
przestrzeni parkingu
Wyposażenie na trasie dojścia:
- brak dodatkowych elementów umożliwiających ewentualne przywołanie pomocy
Oznaczenia i tablice informacyjne:
- w pobliżu głównego wejścia tablica informacyjna (dokumenty prezentowane za szybą
na wysokości ca 150cm, utrudniona widoczność dla osób na wózku inwalidzkim)
Oświetlenie:
- ogólne oświetlenie uliczne oraz obiektowe iluminacja górna strefy wejściowej (oświetlenie zmierzchowe)
Szczególne uwagi w zakresie stanowiska dla osób niepełnosprawnych:
- miejsce postojowe do parkowania podłużnego, oznakowanie poziome barwne
Strefa wejściowa
Główne wejście do budynku:
- wyłącznie wejście po stopniach, rekomendowane uzupełnienie elementów
antypoślizgowych oraz lekkiej stalowej pochylni dla wózków (wzdłuż elewacji;
elementy antypoślizgowe u szczytu i u podstawy schodów kontrastowe i dobrze
widoczne, np. w kolorze żółtym)
Przedsionek, drzwi wejściowe i wewnętrzne:
- wycieraczka w wejściu może powodować zakleszczenie, rekomendowana wymiana na wycieraczkę systemową zlicowaną z górną rzędną spocznika.
Oświetlenie
- zewnętrzne zmierzchowe, wewnętrzne ogólne (sterowanie z instalacji ogólnej).
Sygnalizacja do przywołania pomocy.
- sygnał dźwiękowy (dzwonek) usytuowany przy drzwiach wejściowych
Komunikacja pionowa i pozioma
Recepcja (punkt informacyjny przy wejściu): w budynku uzasadnione jest wykorzystanie sygnału dźwiękowego przy wejściu dla kontaktu z sekretariatem
lub dedykowanym stanowiskiem w budynku
Przestrzenie ogólnodostępne i korytarze:
- budynek istniejący kilkudziesięcioletni, kilkukrotnie remontowany i modernizowany
w różnych częściach, brak jednorodnych rzędnych poszczególnych kondygnacji –
stopnie ograniczają możliwość swobodnego (autonomicznego) poruszania się; 
-brak windy / dźwigu osobowego; uwaga: ze względu na niewielkie
gabaryty budynku brak praktycznej możliwości budowy szybu w bryle, brak
bezpośredniego uzasadnienia dla instalowania windy w sytuacji gdy możliwe jest
zapewnienie bezpiecznego wjazdu z zewnątrz na poziom parteru (dobudowa pochylni niewymagająca uzyskiwania decyzji pozwolenia na budowę).
Oznaczenia i tablice informacyjne:
-tablica informacyjna rozmieszczenia pomieszczeń
Oświetlenie:
- w całości budynku oświetlenie uruchamiane ręcznie (natężenie oświetlenia
wynikające z parametrów opraw; w przypadku wymiany poszczególnych punktów
świetlnych konieczne stosowanie opraw o identycznej specyfikacji co do natężenia oraz barwy światła).
Dostępność usług i funkcji
Brak toalety dla osób z niepełnosprawnościami:
Materiały wykończeniowe oraz detale
- ze względu na fakt, iż prace remontowe przeprowadzano w różnych zakresach i różnych
terminach powoduje różnicami w rzędnych styku wykończeń (posadzki); w przypadku nowych robót należy uwzględnić demontaż warstw istniejących dla uzyskania jednorodnych rzędnych wykończeń (eliminując listwy i progi) 

 

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

Strony podmiotowe posiadają następujące ułatwienia:

  • podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)

  • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie

  • możliwość zwiększenia interlinii oraz odstępów pomiędzy literami

  • mapa strony

  • focus wokół elementów nawigacyjnych

10. Informacje dodatkowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Andrzej Wąsik
  • E-mail: sekretariat@stezyca.eurzad.eu
  • Telefon: 81 86 63 060

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.