Informacje o osobie
powrótSzczegółowe dane osoby
pok.: Nr 5
Do zadań Skarbnika należy opracowanie i wykonanie budżetu gminy oraz prowadzenie gospodarki finansowej gminy a w szczególności: 1.opracowywanie projektu budżetu gminy, 2.opracowywanie projektów uchwał w sprawach związanych z prowadzeniem gospodarki finansowej gminy, 3.przygotowywanie projektów uchwał w sprawach związanych z podatkiem rolnym, leśnym i od nieruchomości, 4.przygotowywanie projektów uchwał dotyczących podatków i opłat lokalnych, 5.opracowywanie prognoz finansowych dla gminy w kontekście uchwalanych programów gospodarczych, 6.opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań dotyczących działalności finansowej gminy oraz zgłaszanie propozycji i wniosków organom gminy, 7.kontrasygnata czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań finansowych, 8.kontrola gospodarki finansowej gminnych jednostek organizacyjnych oraz sołectw, 9.zapewnienie prawidłowego prowadzenia księgowości i ewidencji majątku gminy, 10.dbanie o mienie komunalne gminy, podejmowanie prawem przewidzianych działań na rzecz zwiększania dochodów do budżetu gminy, 11.sporządzanie sprawozdań statystycznych oraz informacji opisywanych z realizacji budżetu gminy, 12.wykonywanie innych prac zleconych przez Wójta.
Godziny przyjęć: 7:30 - 15:30, pok. nr 5
ZAKRES CZYNNOŚCI dla Pani Wioletty Błaszczuk
zatrudnionej na stanowiska Skarbnika Gminy w Stężycy
- Do podstawowych obowiązków na zajmowanym stanowisku należy:
- opracowywanie projektów budżetu gminy;
- wykonywanie budżetu i organizowanie gospodarki finansowej gminy;
- opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu;
- opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań o sytuacji finansowej gminy i zgłaszanie swoich propozycji komisjom, Wójtowi i Radzie Gminy;
- podejmowanie działań gwarantujących zachowanie równowagi budżetowej oraz dyscypliny budżetowej;
- dokonywanie kontroli prawidłowości rozliczeń z budżetem jednostek gospodarki pozabudżetowej;
- sporządzanie sprawozdań statystycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami sprawozdawczości;
- prowadzenie rachunków bankowych;
- nadzór i kontrola nad dysponentami kredytów budżetowych;
- sporządzanie sprawozdań wynikających z zasad rachunkowości budżetu;
- nadzór nad działalnością zakładów budżetowych podległych samorządowi;
- ustalenie szczegółowego podziału dochodów i wydatków budżetowych;
- planowanie i realizacja wydatków osobowych wynagrodzeń, ubezpieczeń społecznych, dodatków, nagród, kosztów podróży;
- rozliczanie odpisu z podatku rolnego na rzecz Izby Rolniczej;
- sprawowanie nadzoru nad pracą referatu finansowego;
- uczestniczenie w posiedzeniach komisji i Sesjach Rady Gminy;
- podpisywanie zaświadczeń o stanie majątkowym, decyzji podatkowych oraz tytułów wykonawczych kierowanych do realizacji przez Urząd Skarbowy;
- prowadzenie rejestru opłaty skarbowej od weksli oraz podnoszenie wartości weksli;
- sporządzanie bilansów rocznych;
- prowadzenie księgi środków trwałych oraz naliczanie umorzeń środków trwałych
- wykonywanie prac zleconych przez Wójta.
II. 1. Status prawny Pani regulują:
a/ustawa z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych /Dz.U.Nr 21 póz. 124 z późn.zm./,
b/ustawa z dnia 17 maja 1990 r. o podziale zadań i kompetencji /Dz.U.Nr 34 póz. 198 z późn.zm./;
c/kodeks postępowania administracyjnego.
III.3. Wykonując zadania określone niniejszym zakresem czynności winna Pani się kierować postanowieniami:
a) ustawą z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 21 poz. 124 z 1990 r. z póź. zm.),
b) ustawą z dnia 17 maja 1990 r. o podziale zadań i kompetencji (Dz.U. Nr 34, poz. 198 z póź.zm.),
c) ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. Nr 133, poz. 883 z póź.zm.)
d) kodeks postępowania administracyjnego i inne ustawy i przepisy